Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

EVA Air nie uruchomi lotów do Polski

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
EVA Air nie uruchomi lotów do Polski
fot. Boeing Airplanes
Szef Ministerstwa Spraw Zagranicznych Tajwanu zapowiedział, że wkrótce uruchomione zostaną bezpośrednie połączenia lotnicze do Polski. Rejsy między Warszawą a Tajpejem miały realizować linie EVA Air, lecz tajwański przewoźnik nie zamierza takich rejsów otwierać, decydując się wyłącznie na poszerzenie współpracy code-share z PLL LOT.

– Z radością ogłaszam, że tajwańskie linie lotnicze EVA Air niedługo zaoferują pośrednie połączenie lotnicze pomiędzy Polską i Tajwanem dzięki umowie code-share z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT. Pozwoli ono wzmocnić wymianę na poziomie indywidualnym oraz więzi handlowe pomiędzy naszymi krajami – powiedział Lin Chia-lung, minister spraw zagranicznych Tajwanu podczas pobytu w Warszawie.

Wybór linii EVA Air do obsługi trasy wynika z zapisów porozumienia regulującego transport lotniczy pomiędzy Polską i Tajwanem z 2015 roku. Bilateralna umowa pozwala na obsługę lotów pomiędzy Tajpejem i Kaohsiung a Warszawą i dwoma innymi – niewskazanymi jeszcze – regionalnymi portami lotniczymi w Polsce. Zgodnie z treścią umowy, polskim przewoźnikiem, wyznaczonym do operowania rejsów na Tajwan są Polskie Linie Lotnicze LOT, podczas gdy loty do Polski mogą wykonywać właśnie linie lotnicze EVA Air.

Słowa tajwańskiego ministra dawały do myślenia, że w najprawdopodobniejszym wariancie rejsy do Warszawy linie EVA Air realizowałyby z międzylądowaniem w Bangkoku – w taki sposób przewoźnik wykonuje szereg połączeń do Europy, w tym rejsy do Wiednia. Pojawienie się Eva Air na Lotnisku Chopina zagwarantowałoby możliwość wygodnej podróży przez Tajpej do wielu portów w Azji, Australii, jak i Nowej Zelandii.

Tajwańskie linie lotnicze EVA Air jednak nie uruchomią lotów do Polski, decydując się na nawiązanie z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT szerokiej współpracy w ramach umowy code-share. Kody naszego narodowego przewoźnika pojawią się w rejsach azjatyckiego operatora do Tajpej z m.in. Monachium i Wiednia.

Pojawienie się EVA Air na polskim rynku byłoby game-changerem, gdyż nad Wisłą wciąż jest niedobór tradycyjnych przewoźników z Azji, gdyż do Polski regularne połączenia lotnicze realizują wyłącznie Air China, Emirates, Qatar Airways, a w 2025 roku w Warszawie zadebiutują Etihad Airways.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Ryanair o Ukrainie. Na początek 75 tras

Biznes i przemysł

Ryanair o Ukrainie. Na początek 75 tras

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2024

Air Belgium. Zwolnienia i orientacja na cargo

Biznes i przemysł

Air Belgium. Zwolnienia i orientacja na cargo

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2024

Zobacz również:

Kolejny Airbus EVA Air w Hello Kitty. Tym razem A321 jako Pinky Jet

Pasażer i linie lotnicze

Kolejny Airbus EVA Air w Hello Kitty. Tym razem A321 jako Pinky Jet

Piotr Bożyk 05 grudnia 2024

EVA Air pierwszą linią w Azji, która wykorzysta AeroSHARK

Biznes i przemysł

EVA Air wybierają airbusy A321neo i A350-1000

Biznes i przemysł

EVA Air wybierają airbusy A321neo i A350-1000

Piotr Bożyk 11 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Ryanair o Ukrainie. Na początek 75 tras

Biznes i przemysł

Ryanair o Ukrainie. Na początek 75 tras

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2024

Air Belgium. Zwolnienia i orientacja na cargo

Biznes i przemysł

Air Belgium. Zwolnienia i orientacja na cargo

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2024

Zobacz również:

Kolejny Airbus EVA Air w Hello Kitty. Tym razem A321 jako Pinky Jet

Pasażer i linie lotnicze

Kolejny Airbus EVA Air w Hello Kitty. Tym razem A321 jako Pinky Jet

Piotr Bożyk 05 grudnia 2024

EVA Air pierwszą linią w Azji, która wykorzysta AeroSHARK

Biznes i przemysł

EVA Air wybierają airbusy A321neo i A350-1000

Biznes i przemysł

EVA Air wybierają airbusy A321neo i A350-1000

Piotr Bożyk 11 listopada 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5